Al bijna een local? - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Bram Schasfoort - WaarBenJij.nu Al bijna een local? - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Bram Schasfoort - WaarBenJij.nu

Al bijna een local?

Door: Bram Schasfoort

Blijf op de hoogte en volg Bram

06 April 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hallo allemaal!!
We zijn alweer een paar weken verder, dus hierbij weer een update!
De weken vliegen voorbij! Ik zit hem hier bijna te stressen dat ik niet alles gedaan krijg!! :O

Het uitgaansleven is erg leuk! Dinsdag is het salsa avond bij La Bamba. Hier kun je van 8 tot 9 uur ’s avonds salsa lessen krijgen, en daarna gewoon lekker een biertje drinken. Salsa lessen zijn echt super leuk om te doen! Viel me niks tegen hoe goed het mij af ging. :D Het enige nadeel is dat je volgende ochtend weer op 6 uur eruit moet voor werk. Maarja, voor een keertje :P La bamba ligt in Simpson bay aan het strand Cole bay. Omdat het op een strand is zie je dus ook genoeg mensen op blote voeten.

Op vrijdagavond is uitgaan bij Soggy Dollars. Hier gaan op vrijdag alle studenten/stagiaires en locals heen. Het is niet meer dan gewoon een overkapping met een bar en muziek, maar wel super gezellig.

De mooiste avond van de week is op zondag. Dan is het bij La Bamba Rock and Roll night. Hier komt dan een live band die echt mijn muziek speelt! Dit is ook mijn favoriete avond!
Ook hier wel weer het zelfde nadeel, volgende ochtend om 6 uur er weer uit. Maar wel zeker waard!

En verder heb je natuurlijk heel veel leuke plekjes waar je kunt rondhangen.
Elke laatste zaterdag van de maand is het een poolparty bij Lottery farm. Beetje jammer is dat het seizoen in april is afgelopen. dus dit is er nog maar een keer.
Ook zijn we al een keer een zaterdag gewoon bij iemand de tuin in gelopen (volg de muziek). Hier ook de avond van ons leven gehad met al die locals. Aan het einde van de avond nog een maaltijd mee gekregen omdat ze nog over hadden. ‘If you come you have to eat!’ wordt mij nog door die eigenaar gezegd :P
Nou ja, vooruit dan maar. Super lekkere maaltijd!!!

Ik vroeg nog aan die eigenaar of hij zich geen zorgen maakte dat de politie misschien langs zou komen omdat de muziek zo hard stond, en het toch ook alweer 4 uur was geweest. Zijn antwoord: You just tell the police to fuck off, or you invite them to the party. Haha. Prachtig! Gaan we in Nederland ook toepassen! :P

Ook bij Maho beach (dat strand met die vliegtuigen) kun je bij het strand super lekker eten! Echt een aanrader! Je zit dan lekker aan de spareribs en te genieten van een biertje, en ondertussen een beetje kijken hoe de vliegtuigen landen en hoe de mensen worden gezandstraald :P

Naast het drukke uitgaansleven zijn de weekenden erg vol. bijvoorbeeld de eerste keer duiken. Hier hebben we een haai van 1,5-2 meter gezien, roggen, heel veel vissen, prachtig koraal rif en een schildpad!
Erg een super mooie duik gemaakt! Gaan we ook zeker vaker doen!!

Ook zijn we al een keer naar de dierentuin geweest. (Gewoon om er een keer geweest te zijn). Dit was ook wel leuk om een keer te doen. Je kreeg er ook wat koekjes bij, om al die beesten eten te geven :P Die papagaaien eten gewoon uit je hand! De meeste dieren lopen daar ook bijna los. Die schilpadden kun je gewoon aaien. (ik weet niet of je dat wil, want waarschijnlijk ben je dan wel een vingen kwijt)
En verder hebben ze daar nog wat reptielen, vogels, apen, en nog wat andere dingen. Ooh ja! Die stomme aap heeft een nootje naar mijn hoofd gegooid :O Gelukkig had ik er meer nootjes :P

Ook de beklimming van Pic Paradis was super gaaf om te doen! We zijn met een wandelgroep van een collega gegaan. Dit was in totaal een groep van 20 mensen. De wandeling begon 's ochtends om 6 uur. Dit was wel fijn omdat het dan nog een beetje cool was. Rond 8-9 uur waren we op het hoogste punt. hier even een momentje gepakt, en daarna weer begonnen met de afdaling. Om 11 uur waren we bij de verzamelplek waar we met z'n allen ontbijt hebben gegeten. Rest van de dag doodop aan het strand gelegen. :P

Wat ik toch ook niet kan laten is om het nog even over het verkeer te hebben...... haha
Aan de Nederlandse kant doen ze gewoon niet aan verkeersborden. Je ziet soms wel haaientanden op het wegdek staan, maar meestal is het gewoon voorrang nemen/geven. Als je voorrang krijgt, krijg je een toeter. Als je die neemt krijg je 2 toeters terug... haha, jaja, er wordt hier wat afgetoetert op dit eiland :P Aan de Franse kant zijn ze hier wel een stuk saaier in!
Alle overige verkeersregels doen ze aan de Nederlandse kant ook niet aan. Zo hebben ze bijvoorbeeld aan de Nederlandse kant geen blaastesters. Oftewel, als je met 10 bier naar huis heen rijd, heeft niemand hier een probleem mee. Zoals ik al zei, aan de Franse kant zijn ze hier een stuk saaier....

Ooh ja! En Sint maarten heeft een stoplicht. Deze heeft volgens mij bijna een jaar niet heeft gewerkt, maar! Ze hebben hem gemaakt. Dit stond uiteraard ook in de krant, kwam op het nieuws en was het topic op straat!

Alles om de kranten vol te krijgen :P
Zo is het bijvoorbeeld ook, alle een politie agent een goede daad heeft gedaan (dief gevangen, bon uitgeschreven, een flesje opgeraapt?) dan komt dat blijkbaar ook in de krant te staan :P
Verder staan de ouderavonden nog in de krant, activiteiten die er dit weekend te doen zijn, dat een school weer een autowas gaat doen. Erg leuk allemaal!

Op het werk is het nog steeds erg leuk. Erg leuke collega’s en een gezellige werksfeer. In de pauze kunnen we nu lekker naar huis heen gaan, wat wel veel rust geeft.
Op werk ben ik momenteel veel bezig met het maken van architectonische en structurele tekeningen van huizen voor de bouwvergunning. Dit is veel details tekenen. Veel bouwkunde, maar wel leuk om iets nieuws te leren.
Verder hebben ze mij ook op de website gezet van ICE, super leuk dat ze dit doen met interns! Ze laten je echt zien dat je onderdeel van het team bent! -> http://icesxm.com/ICE_HTML/staff.html
Even onder ons, je kunt wel duidelijk zien welke Intern het hardste werkt :D

Ik denk dat je uit dit verhaal wel kunt concluderen dat ik al wel bijna een local ben :P

Tot de volgende update!

Groeten uit St. Maarten!!

• 06 April 2015 - 10:11

Egbert:

Hallo Bram,
    Wat een verhaal!
    We hoeven ons nog geen zorgen maken dat je een workoholic wordt. De work-life balance staat nog wel aan de life kant..
    Groeten,
    Egbert