De eerste weken! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Bram Schasfoort - WaarBenJij.nu De eerste weken! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Bram Schasfoort - WaarBenJij.nu

De eerste weken!

Door: Bram Schasfoort

Blijf op de hoogte en volg Bram

20 Februari 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hallo allemaal!!!

Momenteel is het alweer meer dan een weken geleden dat ik op het vliegtuig ben gestapt, dus hierbij een update!

De vlucht verliep erg soepel. Het vliegtuig vertrok om 8:30 Nederlandse tijd en kwam om 12:15 aan. Dit betekende wel om half 4 opstaan :S
Toen ik in het vliegtuig stapte werd ik door het vriendelijke personeel verwezen naar mijn plek. Toen ik daar 10 min zat ontdekte ik wel in een keer een 2,5 cm grote kakkerlak op mijn tas :S Groot paniek bij het personeel, voor mij een teken, je bent nu niet meer in Nederland. :P
In het vliegtuig was er gewoon de mogelijkheid om beetje film te kijken of te slapen. Die 9 uurtjes waren dus zo om.
Eenmaal aangekomen op St. Maarten stond er een medewerken van ICE op mij te wachten. Hij heeft me naar het kantoor gebracht waar ik kennis heb gemaakt met het hele team. Na de kennismaking heeft iemand me naar Paula’s Country Inn gebracht, waar ik ook de komende 5 maanden zal blijven.
Paula’s ligt op de heuvel van St. Peters aan 6 Peach Road. Het is een knalpaars gebouw met een uitzicht op zee, en om zeker niet te vergeten, Het heeft een zwembad!! :D
Toen ik bij Paula aankwam werd ik erg vriendelijk begroet en naar mijn kamer begeleid. De kamer is ongeveer 20 m2 groot met daarnaast nog een eigen badkamer met douche en een eigen keuken. Het ontbijt, lunch en avondeten kan ik gewoon lekker op het terras doen.
Na een korte rondleiding heb ik kennis gemaakt met de mede bewoners van het appartement en zijn we boodschappen gaan doen. WE zijn hierbij ik en Paula, die zo vriendelijk was om me met de auto naar de supermarkt heen te brengen, mijn hele winkelwagen vol te gooien met spullen die ik wel en niet nodig heb en uiteindelijk ook weer thuis te brengen. Daarna heeft ze me nog een maaltijd gemaakt en ben ik gaan slapen.
Super vriendelijke vrouw die volgens mij ook erg veel mee heeft gemaakt! Staat dag en nacht voor je klaar!!

Na een lekker rustig weekend ben ik aan het werk gegaan. Mijn werkzaamheden zijn heel verschillend. Het bevat tekeningen maken, berekeningen en calculaties. Verder staat nog in de planning dat ik leer tekenen met Civil 3D :D Genoeg te doen dus!

‘S ochtends kan ik lekker naar het werk heen lopen. Dit is ongeveer 25 min. Misschien wel lang, maar nog steeds sneller dan met de auto. (’s ochtends staat het verkeer echt muurvast!!) in de middag neem ik meestal een dollar cab. Dit zijn busjes waar ongeveer 10 man in kan die een vaste route hebben. Die betaal je aan het eind van de rit 1 dollar en dan zijn die ook weer tevreden.
Mijn werktijden zijn van 7:30 tot 12 uur en dan van 13:30 tot 17 uur (Nederlandse tijd is dit 5 uur vooruit). Dat zie je goed, 1,5 uur pauze tussen de middag! Dat is nog wel een beetje veel, maar door af en toe naar het strand te gaan, bij collega’s gaan eten, of gewoon lekker naar huis heen krijg ik dat wel vol.
De avonden zijn momenteel nog lekker rustig. Als ik van werk thuis kom neem ik meestal een duik in het zwembad, eten koken, nog even buiten zitten en dan lekker naar bed.
De dagen vliegen voorbij! Kan me bijna niet voorstellen dat ik hier alweer 2 weken zit!

Maar dat is momenteel wel even genoeg voor nu. Tot de volgende Update!
Heel veel groetjes uit het warme St. Maarten!!

Bram

  • 20 Februari 2015 - 18:45

    Egbert:

    Super Bram,
    Het lijkt meer op een vakantie dan op een stage!
    Hier heeft het de hele dag geregend.
    Staan er nog activiteiten op het programma voor dit weekend?

  • 24 Februari 2015 - 21:36

    Th.Veldboer:

    Hallo die Bram.
    Dat wordt dan wel een lange vakantie.Maar het gaat snel want je bent er al vier weken.
    Ik ben gewoon jaloers.hier met dat pokkeweer. Is het ook niets.Maar het wordt beter.
    Liefs oma.

  • 24 Februari 2015 - 22:55

    Edith:

    Hi Bram, wat leuk te lezen, Klinkt echt top! Geniet er maar lekker van (en dan moet er natuurlijk ook nog wat gewerkt worden). Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 4785

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 13 Februari 2016

Studeren in Tsjechie

06 Februari 2015 - 13 Juli 2015

Stage in Sint Maarten

Landen bezocht: